10/05/2023
By
@literaturam
Înființată în 1888, școala noastră rămâne, în sufletul multor generații, inimă a unui cartier cu o istorie bogată… Așa începea prezentarea noastră pentru proiectul pe care am avut bucuria să îl câștigăm în vara anului 2022, concurând alături de alți 54 de aplicanți.
Fondul Prahova pentru Educație este un fond de finanțare privată coordonat de Fundația Comunitară Prahova, finantat de OMV Petrom, cu contribuția Poerner România, care susține proiecte educaționale dezvoltate de către organizații neguvernamentale, unități de învățământ sau instituții publice din Prahova.
Fondul Prahova pentru Educație este un fond de finanțare privată coordonat de Fundația Comunitară Prahova, finantat de OMV Petrom, cu contribuția Poerner România, care susține proiecte educaționale dezvoltate de către organizații neguvernamentale, unități de învățământ sau instituții publice din Prahova.
Fondul a sprijinit în total 8 proiecte, iar Școala din grădină, proiectul Școlii Gimnaziale George Coșbuc, este unul dintre ele. Este o idee născută din dorința noastră de a depăși, la propriu și la figurat, granițele sălii de clasă și cadrul formal și static al orei tradiționale, oferindu-le copiilor un loc în care să învețe să se cunoască mai bine, să-și cultive spiritul colaborativ și să întâlnească oameni care să îi inspire.
Concursul de proiecte a fost o reală provocare, căreia i-a răspuns următoarea echipă de cadre didactice: prof. Roxana Șteoalfă – director, prof. Ana-Maria Ioniță – coordonator proiect, prof. Irina Savu – comunicare și promovare, prof. Andreea Neagu – consilier financiar, prof. Anca Manasia – consilier vocațional și prof. Diana Istrate – expert educațional.
Am urmărit, pe parcursul mai multor luni, amenajarea unui spațiu exterior – construcție modulară de tip container – unde să se deruleze inițial activități extracurriculare de consiliere centrate pe combaterea efectelor stresului post-pandemic asupra copiilor, pe facilitarea autocunoașterii și pe sprijinirea tranziției elevilor de la ciclul primar la cel gimnazial, respectiv liceal. Grupul țintă vizat: elevii clasei a V-a și cei ai claselor a VII-a și a VIII-a.
Nu a fost un drum ușor, dar ne-am bucurat de sprijinul multor oameni care au înțeles cu adevărat mesajul pe care noi vrem să îl transmitem și implicațiile demersului nostru. Astfel, am depășit întregul labirint birocratic al avizelor oficiale, al aprobărilor și termenelor aferente. Și iată că avem deja o colecție de activități de succes, care s-au desfășurat în Cubuleț – asa cum au botezat spontan, copiii, noul spațiu.
115 de elevi – beneficiari direcți și 60 de părinți, 21 de ateliere/teme abordate și 54 de ore de lucru cu beneficiarii direcți într-un spațiu cu adevărat modern – iată câțiva indicatori după doar 4 luni.
Principalele teme abordate – Cine sunt eu? Percepția de sine. Sănătatea emoțională a copilului. Cum aleg meseria potrivită? Emoțiile. Comunicarea asertivă. Gândirea pozitivă. Stresul școlar. Tehnici de învățare. Despre pedepse și recompense – au prilejuit activități ofertante, consistente, dinamice și interactive.
Principalele teme abordate – Cine sunt eu? Percepția de sine. Sănătatea emoțională a copilului. Cum aleg meseria potrivită? Emoțiile. Comunicarea asertivă. Gândirea pozitivă. Stresul școlar. Tehnici de învățare. Despre pedepse și recompense – au prilejuit activități ofertante, consistente, dinamice și interactive.
Din discuțiile cu copiii, putem aprecia că cele mai gustate activități au fost cele dedicate modelelor, în care foștii elevi ai școlii – începând de la liceeni până la seniori pensionari – au împărtășit amintiri și experiențe personale, au dat sfaturi și au dialogat cu școlarii noștri, oferind răspunsuri, dar, mai ales, lăsând porți deschise întrebărilor, gândului îndrăzneț și visării.
De acum, Cubul așteaptă alte ateliere, alte întâlniri. Și ne dorim din suflet să fie o punte de legătură între generațiile cartierului, să apropie mai mult școala de comunitate, să atragă noi parteneri și colaborări, insuflând entuziasm, energie și forță, animând minți și inimi.